top of page

Vår ekspertise og tjenester

Vi hjelper våre kunder med å håndtere risiko i flere aspekter. Vårt utgangspunkt er en sterk forsikringskompetanse kombinert med svært god kjennskap til maritim industri. Spesielt innen fiskeri, brønnbåtnæringen, offshore og service fartøy har vi lang og god erfaring med rådgiving og praktisk kundearbeid. Kartlegging av risiko, forslag til risikoprofil,  presentasjon av kunde i det internasjonale markedet, anbudsrunder på forsikringsløsninger og administrasjon av forsikringsordninger er blant  oppgavene vi gjør for kunden. I tillegg er vi på kunden sin side av bordet dersom en skade skal gjøres opp. 
Uavhengig rådgiver

Vi opererer helt uavhengige av forsikringsselskapene. Vi jobber alltid for kunden og er alltid på kunden sin side av bordet, men har selvsagt inngående kjennskap til de mange aktørene i bransjen. Vår jobb er å sikre at kundene får markedets beste løsninger. 

Vi selger ikke forsikring - vi gir råd om kjøp ! 

Vi kan love at du vil merke forskjellen.

Konsulent oppdrag

Noen kunder trenger ikke fulle meglertjenester. For noen er det nok med en uavhengig risiko- gjennomgang og en anbudsrunde mot relevante forsikringsmarkeder med tilhørende råd om risikoprofil, dekning og plassering.  Spesielt for mindre rederier og bedrifter kan dette være en god løsning.  

Kunden bestemmer

Vi handler alltid på vegne av våre kunders ønsker. Det er alltid kunden som bestemmer hvilke selskaper han vil bruke i forbindelse med risikoavlasting. Vår jobb er å gi råd som gjør at kunden kan ta gode og kvalifiserte beslutninger. Vi behandler selvsagt alle kundeopplysninger konfidensielt og med den største integritet. 

Havari og skader

Av og til har våre kunder skader. Da er det godt å ha rett kompetanse på sin side av bordet. Noen som kjenner dekningsomfanget, praksisen og prosessene. Og ikke minst holder saken på skinnene.  

Havari- og skadestøtte inngår som regel i en avtale, men kan også avtales separat i enkeltsaker. 

Megleravtale 

De fleste kunder vi hjelper ønsker å inngå en megleravtale. Dette gjør at de har full støtte fra oss  - 24/7 - gjennom hele forsikringsåret. Dette er et veletablert tjenestekonsept som er regulert av Finanstilsynet og vi har tillatelse til å drive med dette. Vi setter vår ære i å alltid operere i henhold til god meglerskikk. 

Det vil være relativt enkelt å inngå en slik avtale og vi vil operere med fornøydhetsgaranti også på dette området. 

Kostnader

En relativ stor kostnad for forsikringsbransjen er å skaffe seg nye kunder og å betjene sine eksisterende. De aller fleste selskapene gir derfor ekstra rabatter og provisjoner (marin forsikring) for kunder de effektivt kan få tak i og betjene via en profesjonell  aktør som oss. Dette gjør de rett og slett fordi det er effektivt og kostnadsbesparende. Mange selskaper opererer heller ikke i "direktemarkedet" og kan bare nåes gjennom sånne som oss. Vi lever som oftest av en andel av denne effektiviseringen, noe vi avtaler vi med våre kunder på forhånd. 

Fornøyde kunder - vår garanti !

Vi har mange års erfaring med denne virksomheten og alltid satt vår ære i å tilfredsstille kundenes behov. Vi vet hva som skal til, hva vi kan levere og hvilke forventninger vi kan innfri. Før vi tar på oss oppdraget vil vi alltid sikre at vi er på bølgelengde med kundens forventning og at vi kan levere det kunden forventer og det som vi lover. Dette gjør at vi av og til må si nei til kunder, men til gjengjeld kan vi fokusere fullt ut på de kundene vi kan levere til. 

bottom of page